Fatih Harbiye Roman Özeti

11

                                        FATİH HARBİYE


  • Yazar: Peyami Safa
  • Kahramanlar: Neriman, Şinasi, Faiz Bey, Macit
  • Konu: Neriman ve Şinasi vasıtasıyla Doğu-Batı karşılaştırması yapılmaktadır.
  • Özet:
Konservatuarda okuyan Neriman, yıllardır tanıdığı ve Osmanlı geleneğine bağlı Şinasi'yle evlenmek ister. Neriman'ın babası, nişanlanmalarına izin verir. Fatih semtinde oturan Neriman aynı zamanda da Doğu kültürüyle de iç içedir. Batı kültürünün özelliklerini yansıtan Beyoğlu semtinin büyüsüne kapılan Neriman'ın, Macit adındaki züppe bir gençle tanışması okuldan ayrılmasına sebep olur. Ancak yaşadığı şeyler kendi medeniyetiyle ilgili olumsuz düşüncelerini ortadan kaldırır. Bir süre sonra da Neriman Şinasi ile evlenir.



**Bir sonraki yazıda Şair Evlenmesi'nin özetini yazacağım. Kolay gelsin! Kendinize iyi bakın.:)

Yazar hakkinda

Benim adım Şiret Uslu.

11 yorum:

  1. İade i ziyarete geldim. Emeğinize sağlık güzel bir özet olmuş 😊

    YanıtlaSil
  2. Emeğinize sağlık, güzel bir yazı olmuş 👍

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,sizi yeni keşif ettim.Blogunuzu sevdim.Takip ve izlemeye aldım.Bana da beklerim(tariflimutfak/sibelinyemekleri).Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sitenizi mutlaka ziyaret ve takip edeceğim😊🌸

      Sil
  4. Sitenizi yeni fark ettim ve hemen takibe aldım, benim siteye de beklerim, geniş kitleler oluşturmak daima güzeldir...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Elbette sitenizi ziyaret ve takip ederim.🌸🌸😊

      Sil
  5. blogunuzu yeni keşfettim ve sizi izlemeye aldım. sizi de bloguma bekliyorum. Geniş kitleler oluşturmak güzeldir. :)

    YanıtlaSil
  6. Faydalı bir payaşım olmuş bana da beklerim :)

    YanıtlaSil