Cezmi Özet

29

CEZMİ

  • Yazar: Namık Kemal
  • Kahramanlar: Cezmi, Adil Giray, Gazi Giray, Perihan, Şehriyar
  • Konu: İran-Osmanlı Savaşı'ndan sonra esi düşen Adil Giray'ın; Perihan, Şehriyar ve Cezmi ile olan ilişkilerini işler.
  • Özelliği: Edebiyatımızın ilk tarihi romanı.
  • Özet:
Bir sipahinin oğlu olan Cezmi, küçük yaştan beri asker olarak yetişir. İran'la çıkan savaş sonucunda da orduya katılır ve Adil Giray yardımıyla bir zafer kazanır. Ancak zafer dönüşünde İranlılar, Kırım hanı Adil Giray ve Gazi Giray'ı esir alır. Adil Giray şahın kız kardeşi Perihan'a aşık olur. Bu arada Cezmi de İran'a gelir. Olaylardan haberdar olunca Adil Giray ile Perihan öldürülür. Cezmi ise yaralanır ve bir yakın adamı sayesinde de oradan kurtulur.





** Bir sonraki yazıda Karabibik kitabının özetini yazacağım. Kendinize iyi bakın! Kolay gelsin...:)

Yazar hakkinda

Benim adım Şiret Uslu.

29 yorum:

  1. aramıza hoşgeldiniiiiiz :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba. Aramıza hoş geldiniz. Öğrenciler için ne yararlı bir platform kurulmuş böyle. Takipteyiz.

    YanıtlaSil
  3. Yks için çok yararlı bir blog olmuş ,takipteyim bende bloğuma beklerim .😊

    https://mavidaktilo24.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bende sizin blogunuza geliyorum😊

      Sil
  4. yeşimle her telden arkadaşımız, blogunu bulamadığını sölüyor bak benim son yazımda. bi oku istersen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Mutlaka bakacağım yazınıza😊

      Sil
  5. blog takip etkinliğinden geldim ve hemen bu güzel blogu takibe aldım . bende beklerim.. sevgiler... dlkgzr.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ettiniz de geldiniz :) Bende sizin güzel blogunuzu takibe aldım hemen :)

      Sil
  6. Merhaba blog takip etkinliginden geldim, takipteyim. Linkim profilimde
    Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
  7. Merhaba takip etkinliginden geldim. Takipteyim her iki blogumla sen de ikisini takibe alirsan sevinirim. Linklerim profilimde. Sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Hemen bloglarınızı takibe alıyorum:)

      Sil
  8. Cezmi kitabını okudum, güzel özetlemişsin herkesin işine yarayacağına eminim :)

    YanıtlaSil
  9. hızlı okuma yaptım ititraf ediyorum , ders çalışmak istemiyorum şu ara zaten yöentmelik değişimi bizim her yer formul offf :) ama bloğuma beklerim güzel şeylerden bahsediyorum söz ders yok https://1661hayat.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. ilk psikolojik roman "eylül" onu biliyordum da, ilk tarihi romanımızı yeni öğrendim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenmek güzeldir -hele ki yks öğrenci iseniz- :) Size yeni bilgiler sunabildiysem ne mutlu bana.

      Sil
  11. YGS – LYS Puan Hesaplama
    Sınav sistemi değiştiği için YGS ve LYS puan hesaplamalarını ve denemelerini artık göz ardı etmenizde fayda var. Gerek sınav zamanları, gerek sınav süreleri ve gerekse sınavdaki soru sayıları bakımından birçok farklılık söz konusu. Şu an hali hazırda bulunan YGS – LYS puanınızı hesaplayan site veya uygulamaların dışında güncel YKS puan hesaplama servislerini kullanmanız sizin faydanıza olacaktır. YKS Puan Hesaplama

    YanıtlaSil