Edatlar ve Bağlaçlar

5

EDATLAR(İLGEÇLER):

Edatların kendi başına anlamı yoktur.

*İçin
*Göre
*Kadar
*Gibi

Yukarıda yazdığım dört kelime kesinlikle edattır.

-YALNIZ kelimesi SADECE anlamı taşıyorsa edattır.

Pratik: SADECE anlamı veren bütün kelimeler edattır. 

-DOĞRU kelimesi YANLIŞ kelimesinin zıttı ve MATEMATİK TERİMİ değilse edattır.

--Sabaha doğru geldi.(edat)

-Mı/Mi ayrı yazılıyorsa soru edatıdır. 

*İle hariç bütün edatlar ayrı yazılır.

-İLE yerine Ve getiririlince anlamı bozuluyorsa edattır. Bozulmuyorsa bağlaç.

BAĞLAÇ(BAĞLAMA EDATI)

Görevi:
-Cümleleri bağlamak. --Ben geldim ve gittim
-Kelimeleri bağlamak. --Ayşe ve Ali geldi.

*Ayrı yazılan -de ve -ki bağlaçtır.*

#Ve
#Veya
#Ya da 

Yukarıda yazdığım kelimeler kesinlikle bağlaçtır.


#Ama
#Fakat
#Lakin
#Ancak
#Yalnız(sadece anlamı vermiyorsa)

Yukarıda yazdığım kelimeler ise birbirlerinin yerine kullanılabiliyorsa bağlaçtır.

Örnek: Geldim ama gideceğim.✔️
            Geldim fakat gideceğim.✔️

Yinelemeli Bağlaç:


➡️Ne ..... ne  --Ne gelen var ne giden.
➡️Hem ..... hem
➡️Ya ....... ya 
➡️Bir ........ bir

NOT: Yinelemeli bağlaçlar tek bir bağlaç sayılıyor.




Bir sonraki yazıda sıfat, zarf ve zamirleri anlatacağım. Kendinize iyi bakın. Kolay gelsin! :))

Yazar hakkinda

Benim adım Şiret Uslu.

5 yorum:

  1. Güzel bir yazı olmuş 👍

    YanıtlaSil
  2. unutmaya yüz tutan lise bilgilerini tekrar hatırlattınız çok teşeküürler..

    YanıtlaSil
  3. YGS – LYS Puan Hesaplama
    Sınav sistemi değiştiği için YGS ve LYS puan hesaplamalarını ve denemelerini artık göz ardı etmenizde fayda var. Gerek sınav zamanları, gerek sınav süreleri ve gerekse sınavdaki soru sayıları bakımından birçok farklılık söz konusu. Şu an hali hazırda bulunan YGS – LYS puanınızı hesaplayan site veya uygulamaların dışında güncel YKS puan hesaplama servislerini kullanmanız sizin faydanıza olacaktır. YKS Puan Hesaplama

    YanıtlaSil